Dnes naposledy bylo možné projít se po Podklášterském mostě. Ovšem už jen v doprovodu pracovníků, kteří až do podzimu budou pracovat na jeho demolici a vzniku nové konstrukce, jež opět spojí vnitřní město s Žerotínovým náměstím. Kraj Vysočina, který je zhotovitelem této stavby za 42 milionů korun, dnes pro novináře a odborníky totiž uspořádal krátkou procházku. Nepočítáme-li stavaře a jejich techniku, byli tito lidé jedni z posledních, kteří na most vkročili, aniž by riskovali pokutu.
Současný most vznikl v roce 1931 a správně by se měl nazývat Masarykův. Třebíčáci mu však říkají Podklášterský, protože spojuje centrum se čtvrtí Podklášteří (podobně Novodvorský most, který spojuje centrum s Novými Dvory, nese téměř neznámý název Smetanův most, někdy též Most Bedřicha Smetany). Na místě Podklášterského mostu, případně v jeho blízkosti, stávalo v minulosti několik jeho předchůdců. Ten úplně první byl ještě dřevěný a v roce 1862 jej strhla povodeň. O 12 let později byl postaven nový most, který sestával ze dvou velkých ocelových obloukových příhradových vazníků. Tento most byl nahrazen současným funkcionalistickým mostem v roce 1931, který vydržel přes 80 let. Nyní je však v havarijním stavu, a tak bude muset být stržen.
Autor: Milan Krčmář
Publikoval: -mk-