Zhruba rok trvala stavba nového podklášterského mostu – a dnes byl konečně uveden do předčasného užívání. A to dokonce o hodinu dříve, než bylo plánováno. Zatímco kraj avizoval, že pro provoz bude otevřen po 17. hodině, ve skutečnosti se páska stříhala už v 16 hodin. Což nelibě kvitovali někteří lidé, kteří k mostu přišli právě v pět odpoledne, tedy s křížkem po funuse. Paradoxně tak došlo ke kuriózní situaci – skoro každý Třebíčan v předchozích měsících vzýval všechny svaté, aby se tato důležitá dopravní tepna otevřela co možná nejrychleji, a když byla jejich přání vyslyšena, jistým jedincům se to přesto nelíbilo.
Nový most je o poznání širší, má tři pruhy, přičemž dva vedou od Podklášteří. Prostřední pruh bude sloužit k odbočení na Karlovo náměstí. Změnil se i vjezd z Komenského náměstí a Jihlavské brány – právě úpravy Komenského náměstí musely jít ruku v ruce se stavbou mostu, aby byla zajištěna co nejlepší dopravní obslužnost centra. Novinkou také je, že mostovka je klenutá, a to poměrně výrazně.
"Nový most byl naprojektován a postaven tak, aby vydržel při běžné údržbě dalších 100 let a poradil si až se stoletou velkou vodou," sdělil radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy Jan Hyliš.
Kraj Vysočina byl investorem celé akce, která jej vyšla na 50 milionů korun. Nyní zbývá dodělat ještě některé dílčí stavby, z nichž asi nejdůležitější je obnovení přístupu na Žerotínovo náměstí směrem k židovské čtvrti. Zde také dosud chybí i socha sv. Jana Nepomuckého, která byla při demolici starého mostu uložena do depozitáře.
Na závěr se nabízí otázka, zda most ponese nějaký oficiální název. Jeho předchůdce totiž vznikl v roce 1931, a tehdejší radní jej proto pojmenovali po prezidentu Masarykovi.
Autor: Milan Krčmář
Publikoval: -mk-